Sposób montażu tulei rozciętej (metal-guma-metal lub metal-poliuretan-metal) za pomocą opaski zaciskowej (Instrukcja nr 23)

Niektóre tuleje zawieszenia są zbudowane w trochę inny sposób niż tradycyjny. Takim przykładem są tuleje, które posiadają wzdłużne nacięcie na tulei zewnętrznej (oraz części elementu tłumiącego). Ten typ tulei w stanie wyjściowym posiada średnicę większą niż gniazdo, w którym ma być zainstalowane. Aby prawidłowo zamontować tego typu tuleję należy ją ścisnąć do montażu, a następnie tuleja rozpręża się w gnieździe, a tym samym unieruchamia. Do instalacji takiej tulei najlepiej wykorzystać metalową opaskę zaciskową.

1

Rozcięta tuleja oraz metalowa opaska zaciskowa (cybant)

2

Ściskanie rozciętej tulei zewnętrznej za pomocą opaski zaciskowej.

3

Opaska zaciskowa zaciśnięta do tego stopnia, aby dało się wprasować tuleję do wahacza.

4

A – Miejsca smarowania
B – Prasa
C – Tuleja pomocnicza
D – Rozcięta tuleja TEDGUM
E – Ramię wahacza
F – Tuleja pomocnicza
G – Podkładka

Smarowanie wskazanych powierzchni smarem grafitowym. Wprasowanie tulei do gniazda wahacza.

5

Wprasowujemy tuleję do wysokości opaski zaciskowej.

6

Zdejmujemy opaskę zaciskową w celu dalszego wprasowania tulei.

7

Końcowe wprasowanie tulei.

8

Prawidłowo wprasowana tuleja.

Powyższa instrukcja ma charakter poglądowy i służy do uproszczonego zobrazowania sposobu przeprowadzenia naprawy. Firma TEDGUM nie odpowiada za ewentualne błędy oraz nieodpowiednią interpretację instrukcji. Naprawa powinna być wykonana przez wykwalifikowany personel, przy użyciu odpowiednich narzędzi oraz przy zachowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa.Wszelkie prawa zastrzeżone. Instrukcje przeznaczone są dla klientów i użytkowników produktów TEDGUM, wykorzystywania, kopiowanie i rozpowszechnianie instrukcji w innym celu bez pisemnej zgody firmy TEDGUM jest zakazane.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Więcej w tej kategorii