Utrata szczelności na tłoku roboczym jest często występującą usterką serwa hamulca. Objawem usterki jest charakterystyczny odgłos syczenia podczas naciskania hamulca. Usterka ta może być łatwo naprawiona poprzez wymianę uszczelki na nową. Proces wymiany nie jest skomplikowany, ale należy zachować ostrożność, aby nie uszkodzić powierzchni tłoka. Nawet niewielkie zarysowanie tłoka może doprowadzić do konieczności wymiany całego elementu.
Poniżej przedstawimy kolejne etapy wymiany uszczelki:
1
Usuń zużytą uszczelkę najlepiej za pomocą plastikowej szpatułki, tak aby nie zarysować wewnętrznego tłoka. Nawet najmniejsze zarysowanie może doprowadzić do utraty szczelności, co będzie skutkować potrzebą wymiany całego elementu.
2
Po usunięciu starej uszczelki należy dokładnie wyczyścić zewnętrzną część tłoka. Następnie dokładnie nasmarować nową uszczelkę dołączonym smarem silikonowym od wewnątrz oraz dolną część do kołnierza na zewnątrz. Należy stosować wyłącznie smar silikonowy, ponieważ inne substancje mogą prowadzić do osłabienia lub uszkodzenia elementu po pewnym czasie.
3
Wciśnij nasmarowana tulejkę na tłok, tak aby znalazła się zaraz przy obudowie.
4
Tulejkę pomocniczą należy nałożyć od góry, docisnąć nią uszczelkę i w tym samym czasie za pomocą szpatułki należy równomiernie wcisnąć uszczelkę tak, aby krawędź weszła w metalową obudowę serwa.
5
Jeżeli dolna krawędź jest na całej powierzchni włożona w obudowę, należy równomiernie i z wyczuciem uderzać tuleję pomocniczą za pomocą młotka i tym samym wcisnąć uszczelkę aż do linii kołnierza. Kołnierz uszczelki powinien na całej długości przylegać do obudowy.
Po zamontowaniu uszczelki można serwo zamontować z powrotem w samochodzie.