Instrukcja montażu tulei TED18136 oraz TED31820 (Instrukcja nr 47)

W przypadku wymiany tulei metalowo-gumowych na poliuretanowe musimy brać pod uwagę odmienną charakterystykę pracy takiej tulei. Tuleje gumowe są zazwyczaj produkowane, jako jednoelementowe, a gumowy element tłumiący jest na stałe złączony z elementem metalowym. W przypadku poliuretanów często element tłumiący i element metalowy są oddzielone, dlatego też instalacja tulei poliuretanowej może odbywać się niestandardowo, aby działała w sposób prawidłowy. Poniżej prezentujemy sposób montażu tulei TED18136 oraz TED31820, w skład których wchodzi dodatkowy element w postaci poliuretanowej podkładki, która zapobiega niepożądanemu przemieszczaniu się tulei wewnątrz gniazda.

1

Dokładnie oczyszczone gniazdo wahacza smarujemy wewnątrz dołączonym smarem. Następnie wprasowujemy tulejkę poliuretanową.

2

Smarujemy wewnątrz wprasowaną tulejkę poliuretanową i wprasowujemy tulejkę metalową, tak aby z obydwu stron była wyrównana.

3

Dystans poliuretanowy nakładamy na element u góry gniazda belki. Powinien się on opierać o tuleję.

4

Prawidłowo zamontowany element.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Więcej w tej kategorii

Nowości – październik 2024

W październiku wprowadziliśmy do naszej oferty szeroką gamę nowych części zawieszenia, które zaspokoją potrzeby różnych marek i modeli pojazdów. Wśród nowości znajdują

Więcej »

Nowości – wrzesień 2024

Wrześniowe nowości w naszej ofercie zawierają 6 produktów, które są uzupełnieniem dotychczasowej oferty dla samochodów marki Toyota, Dacia, Renault, Mitsubishi, Citroen, Peugeot,

Więcej »

Nowa siedziba firmy

Miło nam poinformować, że z dniem 2 września przenieśliśmy się do nowej siedziby w Rudzie Śląskiej, na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Więcej »

Nowości – sierpień 2024

Poza nielicznymi wyjątkami, tuleje zawieszenia muszą być przymocowana za pomocą śrub. Ze względu na umieszczenie tulei w samochodzie i narażenie ich na

Więcej »