
Jednym ze sposobów poprawy wytrzymałości zawieszenia samochodowego jest zastosowanie tulei poliuretanowych w miejsce standardowych tulei gumowych. Ze względu na swoją charakterystykę działania tuleje poliuretanowe często różnią się konstrukcją i sposobem montażu od standardowych tulei. Takim przykładem mogą być tuleje tylnej belki w samochodach Ford (Galaxy II, Mondeo IV, S-Max) oraz Volvo (S60 II, V60 I, V70 III, XC60 I, XC70 II). W tym przypadku standardowa jednoczęściowa tuleja metalowo-gumowa jest zastąpiona przez 6-częściową tuleję poliuretanową składającą się z 2 części poliuretanowych, 2 metalowych kołnierzy, wewnętrznej metalowej tulei oraz metalowej podkładki. Podczas montażu tulei istotna jest prawidłowa kolejność montażu elementów, aby nowa tuleja prawidłowo spełniała swoje zadanie.
Poniższa instrukcja przedstawia, w jaki sposób należy wykonać prawidłową wymianę tego elementu.
4
