W przypadku niektórych tulei konstrukcja może się składać z dwóch oddzielnych elementów. To rozwiązanie jest bardziej popularne w przypadku tulei poliuretanowych, jednak występuje także niekiedy w tulejach, których głównym elementem jest guma. W przypadku takiego rozwiązania ważne jest zwrócenie uwagi na kolejność wprasowywania, a także warto zwrócić uwagę na fakt, że element tłumiący (guma/poliuretan) powinien być wprasowany do około połowy swojej długości przed rozpoczęciem wprasowania tulejki wewnętrznej. Poniżej znajduje się instrukcja postępowania w przypadku wymiany tego rodzaju tulei:
Jak należy prawidłowo wymienić tuleję na wersję 2 częściową?
Przed demontażem
Demontaż
Prawidłowo zdemontowany element
Montaż
4

B – Prasa
C – Nowy wkład poliuretanowy/gumowy
D – Ramię wahacza
Następnie naciskamy na tuleję metalową
5

Przeciskamy nowy wkład tak, aby dolny kołnierz wyszedł z dolnej części wahacza
6

Nacisnąć do wyrównania