Przewody paliwowe to bardzo ważny element samochodów z silnikami spalinowymi. Dla prawidłowego dostarczenia paliwa do jednostki napędowej kluczowa jest dobra jakość i wytrzymałość przewodów. Należy pamiętać, że paliwo jako produkt ropopochodny rozpuszcza niektóre mieszanki gumowe i zwykły przewód gumowy nie może być stosowany. Ważne jest, żeby przewód paliwowy spełniał ostre wymagania dotyczące przebywania w zmiennych warunkach atmosferycznych. Zatem przewody muszą być odporne zarówno na czynnik paliwowy jak tez na czynniki zewnętrzne, a także na ciśnienie, które panuje wewnątrz. Materiał, z którego wykonany jest przewód paliwowy, musi być odporny na temperaturę i zagięcia, a także na działanie paliw. Tylko przewody paliwowe 3-warstwowe są w stanie sprostać wszystkim wymaganiom, ponieważ każda z warstw ma inne zadanie, którego nie jest w stanie osiągnąć żadna z nich osobno.
Jak zbudowane są przewody paliwowe?
Nasze przewody paliwowe posiadają następujące 3 warstwy.
Warstwa zewnętrzna
Syntetyczny CR (kauczuk chloroprenowy) czarny, gładki
Odporność na:
ozon, kwas, przetarcie, starzenie poprzez temperaturę, warunki atmosferyczne, oleje syntetyczne i mineralne, promienie słoneczne
Warstwa środkowa
Tekstylny oplot o wysokiej wytrzymałości
Odporność na:
ciśnienie, zginanie
Warstwa wewnętrzna
Syntetyczny NBR (kauczuk akrylonitrylo-butadienowy) czarny, gładki
Odporność na:
paliwa, oleje, ropę naftową, smary oraz płyny na bazie mineralnej i glikolowej
Jakie cechy mają nasze przewody?
Nasze przewody paliwowe charakteryzują się następującymi właściwościami:
Zakres temperatury pracy: -35°C do +90°C
Temperatura maksymalna +110°C
Maksymalne ciśnienie pracy: 145 psi (10 bar)
Ciśnienie rozrywające 435 psi (30 bar)
Jakie średnice przewodów paliwowych posiadamy w ofercie?
Przewody dostępne są w rolkach (10- lub 15-metrowych) oraz w odcinkach metrowych w 12 średnicach wewnętrznych od 3,2 do 20 mm. Pełna oferta dostępna jest w naszym darmowym katalogu online pod adresem: https://katalog.tedgum.pl