Wymiana tulei kołyski silnika w samochodach grupy VAG to nie lada wyzwanie i często odbywa się to wyłącznie połowicznie. Dzieje się tak za sprawą nietypowego rozwiązania. Zestaw składa się z 2 tulejek, dolnej i górnej, pomiędzy którymi jest zamocowana tylna poduszka silnika. Celem prawidłowo przeprowadzonej naprawy, należy równo ustawić tuleje względem siebie. Jest to kluczowe do bezproblemowego montażu poduszki silnika. Ponadto, należy zablokować otwór do montażu poduszki tak, aby przy wprasowywaniu nowe tuleje nie zostały uszkodzone, gdyż posiadają okładzinę zewnętrzną z tworzywa sztucznego. Ich średnica jest znacznie większa niż średnica gniazda, co przy wprasowywaniu powoduje wypychanie tulei przez otwór na poduszkę silnika. Bez specjalistycznego narzędzia łatwo uszkodzić nowo wprasowywane tuleje, co jeszcze bardziej komplikuje proces wymiany.
Ściągacz tulei kołyski silnika – proste rozwiązanie trudnego serwisowania.
Z pomocą w tej sytuacji przychodzi nowy ściągacz TED31041 firmy TEDGUM. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom proces przebiega bezproblemowo bez konieczności ściągania belki z samochodu. Naprawa może być przeprowadzona przez jedną osobę. Sprawna wymiana przebiega dużo szybciej generując duże oszczędności. Zastosowany surowiec, a także łożyska ślizgowe oraz gwint trójkątny czynią ściągacz niezwykle trwałym narzędziem. Ściągacz znajduje zastosowanie w 20 modelach niezmiernie popularnych samochodów.
Zastosowanie ściągacza:
AUDI: A3, Q3, TT
SEAT: Alhambra, Altea, Leon, Toledo
SKODA: Octavia, Superb, Yeti
VW: Caddy, Eos, Golf, Jetta Passat, Passat CC, Scirocco, Sharan, Tiguan, Touran
Numer katalogowy produktu: TED31041