Co może usprawnić pracę w warsztacie?
Domeną profesjonalnych warsztatów samochodów jest ich terminowość oraz sprawność działania. Coraz większą wagę przykłada się do profesjonalnej realizacji naprawy w jak najkrótszym czasie. Krótsze zajęcie stanowiska warsztatowego przez dany pojazd przekłada się na większą efektywność roboczogodziny oraz większą rentowność zakładu i zadowolenie klientów.
Niejednokrotnie, warsztaty mają problem z pozornie prostymi naprawami, których realizacja okazuje się bardzo czasochłonna. Jedną z takich napraw jest wymiana tulei zawieszenia. Zdarza się, iż demontaż całych elementów zawieszenia – na przykład zwrotnicy, czy tylnej belki – jest bardzo problematyczny z uwagi na zapieczone, bądź nawet urywające się śruby.
Mając świadomość tych niedogodności opracowaliśmy zestawy ściągaczy, które umożliwiają wymianę tulei, bez demontowania głównych elementów zawieszenia z pojazdu. Naprawę dokonujemy na pojeździe, demontując jedynie ościenne elementy pomocnicze. Pozwala to znacznie skrócić naprawy oraz ogranicza możliwość powstanie dodatkowych kosztów dla klienta, jakim jest wymiana śrub, bądź przewodów hamulcowych.
Czym są ściągacze tulei?
Ściągacze tulei to narzędzia, które znacznie ułatwiają wymianę tulei, szczególnie w przypadku, gdy zastosowane rozwiązania w zawieszeniu są nietypowe, np.:
– ze względu na nieregularny kształt tulei (jak np. w Fordzie Mondeo i Focusie, czy Renault Lagunie),
– nieregularny kształt elementu, w którym znajduje się tuleja (np. w BMW E60, gdzie zwrotnice ciężko umieścić jest w prasie stacjonarnej tak, aby wprasowanie tulei wahliwej odbyło się prawidłowo)
– materiał, z którego wykonana jest tuleja (np. plastykowe tuleje w Skodzie Fabii, które odkształcają się i mogą pękać bez zastosowania odpowiedniej kształtki)
– nieregularny kształt gniazda tulei (np. w VW Passacie, gdzie w plastykowe tuleje muszą przejść przez gniazdo z dodatkowym otworem, co często prowadzi do ich uszkodzenia)
Cechy dobrego ściągacza
Cechą dobrego ściągacza są:
– wysokiej jakości materiały użyte do produkcji (tu nie ma miejsca na kompromisy),
– dokładne dopasowanie kształtek do elementu, do którego jest przeznaczony (tu naprawdę każde milimetr ma znaczenie),
– odpowiednia wielkość ściągacza, tak, aby możliwa była wymiana tulei “na samochodzie”,
– możliwość wymiany newralgicznych elementów (takich jak śruba, czy łożyska) w przypadku ich uszkodzenia, tak aby ściągacz dalej nadawał się do użytku,
– poręczność ściągacza, aby wymiany mogła dokonać jedna osoba.
Ściągacze tulei produkowane przez nas spełniają wszystkie te warunki.
Jak używać ściągaczy do tulei?
Użycie ściągacza jest proste, jednak zawsze dobrze jest zapoznać się ze szczegółową instrukcją dotyczącą konkretnego zastosowania tulei. Instrukcje ściągaczy zawsze dołączone są w opakowaniu, a także można je znaleźć w dziale DLA MECHANIKA.
Do każdego ściągacza przygotowujemy także prezentację wideo, która można znaleźć na naszym kanale w serwisie Youtube. Prowadzimy także szkolenia produktowe, które organizowane są razem z naszymi dystrybutorami. W przypadku zainteresowania szkoleniem, prosimy o skontaktowanie się z dystrybutorem. Lista naszych dystrybutorów dostępna jest w dziale GDZIE KUPIĆ.